Može li lokalni biznis koji ne generiše otpad preživeti pandemiju COVID-19? Usled promene zahteva potrošaša, procenjuje se rast globalnog tržišta plastičnog pakovanja sa 909 milijardi USD iz 2019 godine na 1.012 milijardi do 2021 – uprkos činjenici da se 86% ovog pakovanja ne reciklira. Medjutim, na višim nivoima vlada država, prioriteti su počeli da se menjaju. Ujedinjeno Kraljevstvo se saglasilo sa globalnim planom za smanjenje zagađenja plastikom. Zemlje EU kao što su Nemačka I Grčka obavezale su se da izbace korišćenje jednokratne plastične ambalaže do leta 2021. U Kini, zabrana jednokratnih plastičnih kesa i slamčica je već na snazi.
Na svetskom nivou se polako shvata da nas samo reciklaža neće spasiti od zagađenja plastikom. Vlade uvode nove politike i regulative. Kompanije redizajniraju svoje proizvode da budu održivi. Inovativni preduzetnici širom sveta su posvećeni smanjenju otpada iz svakodnevnih priuzvoda, a kupci se takođe priključuju.
Izvor: WEF, mart 2021